Psychoanalytic virtual meetings with the child
DOI:
https://doi.org/10.60106/rsbppa.v22i2.752Keywords:
Latency, Online psychological care, Pandemic, Virtual, Virtual psychological assistance of childrenAbstract
The article approaches the virtual assistance of children during the pandemic. It describes a “session or virtual meeting” and the vicissitudes of this process. It proposes reflections as to the psychoanalytic technic, as well as to the understandings of the child’s development, mainly in what concerns latency. It will take us time to fathom this virtual assistance experience inside the theory of psychoanalytic technic.
Downloads
References
Dorado de Lisondo, A. B. (2020, 9 de Maio). Infâncias/adolescências e psicanalistas: Re-criando fronteiras em tempos de pandemia. In M. E. Cimenti (Coord.), FEPAL - Atendendo a emergência. Disponível em https://fepal.bmeurl.co/A6BFE51
Guerra, V. (2016). Formas de (des)subjetivação infantil em tempos de aceleração: Os transtornos de subjetivação arcaica. Revista de Psicanálise da SPPA, 23(1), 137-158.
Orduz, F. (2020, 23 de Maio). Psicanálise em movimento em tempos de pandemia. In A. Fernández (Coord.), FEPAL – Atendendo a emergência. Disponível em https://fepal.bmeurl.co/A6BFE51
Roussillon, R. (2015). La dialéctica presencia-ausencia: Para una metapsicología de la presencia. Revista de la Sociedad Argentina de Psicoanálisis, 19, 93-116.
Urribarri, R (2012). Estruturação psíquica e subjetivação da criança em idade escolar: O trabalho da latência. São Paulo: Escuta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I attribute the copyrights that belong to me, on this work, to SBPdePA, which may use and publish it by the means it deems appropriate, including on the Internet or in any other computer processing.