Encaminhando o encaminhamento

Authors

  • Fernando Kunzler Sociedade Brasileira de Psicanálise de Porto Alegre
  • Renato Trachtenberg Sociedade Brasileira de Psicanálise de Porto Alegre

DOI:

https://doi.org/10.60106/rsbppa.v3i1.45

Keywords:

Guiding, Guide function, To mis-guide

Abstract

A patient arrives at us under many forms, but always requiring the presence of someone else to establish a link. In these obscure times, when the Psychoanalysisis being opposed by many as a therapy and causing an obvious repercussion in the addressing, it seems suitable to include the addressing itself as a study object, which may be dealt by the Psychoanalysis. Transitional area, elapsing betweenthe public and the private of our offices, it will allow us to observe, in a privileged manner, the different levels in which the intra, the inter and the transubjective willstructure the close relations between Psychoanalysis and Culture.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Fernando Kunzler, Sociedade Brasileira de Psicanálise de Porto Alegre

Membro Convidado da Sociedade Brasileira de Psicanálise de Porto Alegre, Membro Associado da Associação Psicanalítica Argentina e Membro Titular da Sociedade Psicanalítica de Porto Alegre.

Renato Trachtenberg, Sociedade Brasileira de Psicanálise de Porto Alegre

Membro Titular da Associação Psicanalítica de Buenos Aires e da Sociedade Brasileira de Psicanálise de Porto Alegre. 

References

BION, W. (1962). O aprender com a experiência. Rio de Janeiro: Imago, 1991.

FERREIRA, A.B.H. Novo dicionário da língua portuguesa. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 1975.

FREUD, S. (1905). Fragmento de análisis de un caso de histeria. Obras completas. Buenos Aires: Amorrortu, 1978. v.7.

LACAN, J. (1951). Intervención sobre la transferencia. In: Escritos 1. México: Siglo Veintiuno, 1995.

Published

2001-03-29

How to Cite

Kunzler, F., & Trachtenberg, R. (2001). Encaminhando o encaminhamento. Psicanálise - Revista Da Sociedade Brasileira De Psicanálise De Porto Alegre, 3(1), 101–109. https://doi.org/10.60106/rsbppa.v3i1.45

Issue

Section

Articles/Essays/Meditations

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>